nedeľa 10. apríla 2016

Dievča vo vlaku

Anotácia: Psychologický thriller The Girl on the Train od britskej autorky Pauly Hawkins je označovaný za jeden z najlepších debutov roku 2015. Príbeh čerstvo rozvedenej Ráchel býva často prirovnávaný ku Stratenému dievčaťu (The Gone Girl) alebo ku románu Dřív než půjdu spát Hlavnou hrdinkou je Rachel, ktorá je práve po rozvode. Každý deň dochádza do práce vlakom a sleduje domy na predmestí. Vďaka pravidelnej zastávke má možnosť denne pozorovať mladý pár bývajúci v jednom z domov, ktorý každé ráno raňajkuje na terase. Ich život vyzerá úplne ideálne. Rachel si ich nazve Jess a Jason a časom začne mať pocit, že ich pozná. Jedného dňa však uvidí niečo úplne iného, niečo šokujúce a rozhodne sa o to podeliť s políciou. Ocitne sa tak uprostred policajné vyšetrovania. Nespôsobila však viac škody ako osohu?




Dievča vo vlaku je celosvetovým bestsellerom, častokrát označovanou Zmizelou* tohto roku. Ešte než som knihu prečítal, premýšľal som, ako ďaleko sa dej bude zhodovať, ale to sa odo mňa nedozviete. Avšak, podoba v štýle tu je. Striedanie časových línií, sprievodcov príbehu, odlišný popis totožných situácií z pohľadov iných osôb, a vcelku nečakané rozuzlenie.

Hlavnými postavami knihy sú tri mladé ženy. Zrútená, alkoholička pri tele menom Rachel, ktorá má v knihe najviac priestoru. Krásna, štíhla, ale znudená Megan a manželka a snaživá mamička, šťastná Anna.

Rachel jazdí každý deň rovnakým vlakom, ktorý premáva z predmestia do centra Londýna. Je to jedna z tých čarovných, nemoderný súprav na starej trati, ktorá zvyčajne ide dlhšie, než by mala a vcelku pravidelne zastavuje u návestidla. Rachel v tých chvíľach pozoruje dianie v rodinných domoch hneď pri trati. Vysleduje mladú dvojicu, ktorú si pomenuje, a už jej pripadá, že ju vlastne pozná. Večer, cestou z práce, ich spolu vída na terase spokojne popíjať víno či ráno, cestou do práce, kávu. Tak pekne sa k sebe správajú. Ideálny pár! Ako kedysi ona a on ... ale to už je minulosť.

Jedného dňa však uvidí niečo, čo ju znepokojí, a potom to zistí ... Megan alias Jess, ako si ju pomenovala, zmizla. Rozhodne sa, že čo videla, povie polícii. Lenže, keďže dosť nasáva, je pre políciu nie moc dôveryhodný svedok, a navyše je možná vo veci trochu viac zaangažovaný, než si sama pamätá. V noc jej zmiznutia tam totiž bola. Ale namol. Čo sa vlastne stalo?


Autorka napísala veľmi dobré psychologická dráma. Osudy troch hlavných postáv sa postupne prepletajú. Vyjdú najavo ich historické väzby, ktoré ma vždy v príbehu prekvapili. Spisovateľka to rozohrala majstrovsky - tak, že čítate a zrazu musíte pokračovať ďalej a ďalej, pretože kniha vás ľahko vtiahne. Až záver už mi neprišiel tak spádový. Rozuzlenie bolo zaujímavé a celkom nečakané. Všetkých obetí mi bolo ľúto ... Nakoniec sa opäť potvrdilo, že aj tí najväčší nepriatelia môžu spolupracovať, keď im to prinesie úžitok alebo dokonca zachráni krk.

Audioknihu Dívka ve vlaku hodnotím veľmi kladne. Páčili sa mi jednotlivé hlasy, ktoré sa mi hodili k opisovaným postavám. Boli veľmi príjemné a to sa mi na audioknihe páčilo najviac. Vždy som audioknihu počúval, keď som cestoval autobusom, takže mi to prišlo také tématické a bavilo ma to ešte viac, doporučujem to aj Vám. Jediné nedostatky boli "pomalosť". Dej ubiehal strašne pomaly a vždy keď som po ceste autobusom prišiel domov, že si preložím záložku po pol hodinovom počúvaní a bol som ďalej asi len o 7 strán. A keď som si to zrýchlil, tak nebolo nič rozumieť. Ostatné už som zmienil vyššie. 


audioteka
Knihu si môžte zakúpiť tu a audioknihu tu

Ďakujem internetovému obchodu PreŠkoly za poskytnutie knihy a Audiotéke za poskytnutie audioknihy.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára